'مظنونان تروریستی به تلاش برای انفجار بازار بورس لندن اعتراف كردند'
نوشته شده توسط : devojke

به گزارش ایرنا، شبكه 'بی بی سی' در این باره گزارش داد: 'محمد چوهدری'، 'شاه رحمان'، 'گاروكانث دیسایی' و 'عبدل میاه' در جریان محاكمه پذیرفته اند كه درگیر آماده سازی برای انجام اقدامات تروریستی بوده اند.

این افراد به همراه پنج مظنونان دیگر در دسامبر سال 2010 میلادی و در آستانه كریسمس در لندن و كاردیف بازداشت شدند.

'بی بی سی' گفت: علاوه بر چهار مظنون اصلی، این پنج نفر نیز اتهامات مطرح شده در مورد برنامه ریزی برای انجام دیگر اقدامات تروریستی را پذیرفته اند.

بر اساس این گزارش، همه این مظنونان ملیت انگلیسی دارند و تحت تاثیر آموزه های القاعده بویژه 'انور الاكی' كه سال گذشته میلادی در یمن كشته شد، قرارگرفته بودند.

تلویزیون اسكای نیوز انگلیس نیز گفت: چهار نفر از اعضای 9 نفره این گروه تندرو پذیرفته اند كه تحت تاثیر القاعده قصد داشتند بمب هایی را در بازار بورس لندن و برخی دیگر از مكان ها در لندن منفجر كنند.

این تلویزیون افزود: این گروه نقشه كشیده بودند كه پنج بمب را از طریق پست به اهداف مدنظر ارسال كنند. آنان همچنین درباره یك حمله به شیوه 'حملات بمبئی' – كه حدود سه سال پیش در هند روی داد- گفت و گو كرده بودند.

اسكای نیوز گفت: در دست نوشته ای كه از منزل یكی از مظنونان به دست آمده، اسامی و آدرس برخی از افراد و اماكن كه اهداف احتمالی بوده اند، به چشم می خورد. این اسامی و آدرس ها شامل بوریس جانسون شهردار لندن، دو خاخام یهودی، بازار بورس لندن، سفارت آمریكا، برج بیگ بن و چرخ و فلك بزرگ لندن موسوم به 'لندن آی' می باشد.

به گفته تلویزیون انگلیسی، این مظنونان عضو القاعده نبوده اند ولی تحت تاثیر آموزه های 'انور الاكی' روحانی آمریكایی الاصل مقیم یمن كه سال گذشته كشته شد، قرار گرفته بودند.

اسكای نیوز به نقل از نماینده دادستان گفت: این افراد راهبردهای منتشره از سوی شاخه القاعده در شبه جزیره عربستان را اجرا می كردند.

بر اساس گزارش رسانه های انگلیس حكم نهایی این 9 نفر قرار است هفته آینده صادر شود.

اروپام**345





:: برچسب‌ها: لا , مرخصی , هنر ,
:: بازدید از این مطلب : 127
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: